Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή είναι απαραίτητη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, καθώς πρέπει να καλύπτει τις ανάγκες και της μητέρας και του εμβρύου.

Όλες οι μέλλουσες μητέρες λοιπόν, είναι απαραίτητο να διαφοροποιήσουν τις διατροφικές τους συνήθειες, όχι μόνο σε σχέση με πριν αλλά και σε κάθε τρίμηνο της κύησης.

Στο πρώτο τρίμηνο, δεν είναι απαραίτητο να αυξηθεί η ποσότητα του φαγητού που καταναλώνει η έγκυος, καθώς οι ανάγκες της αυξάνονται μόνο κατά 50-100 θερμίδες/ ημέρα, που καλύπτονται εύκολα. Ωστόσο, υπάρχει σημαντική αύξηση των αναγκών για φυλλικό οξύ, που είναι απαραίτητο για την αποφυγή πρόωρου τοκετού, τη σύνθεση του DNA, την ανάπτυξη του νευρικού σωλήνα του εμβρύου και πολλών άλλων λειτουργιών. Συνιστάται η λήψη 600μg φυλλικού οξέος ανά ημέρα.

Επιπλέον, η ανάγκη μιας εγκύου για βιταμίνη Α είναι κατά 20% αυξημένη σε σχέση με μία μη έγκυο γυναίκα, καθώς είναι απαραίτητη για τον πολλαπλασιασμό των κυττάρων του εμβρύου και την ανάπτυξη των οργάνων του.

Κατά το δεύτερο τρίμηνο της εγκυμοσύνης, η κατανάλωση θερμίδων πρέπει να αυξηθεί κατά περίπου 300-350 θερμίδες ανά ημέρα. Επίσης, πρέπει να γίνεται επαρκής πρόσληψη σιδήρου ώστε ο οργανισμός της εγκύου να μπορέσει να ανταποκριθεί στην αύξηση του όγκου του αίματος για να καλύψει τις ανάγκες του εμβρύου και του πλακούντα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η σιδηροπενική αναιμία μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρο τοκετό ή στη γέννηση λιποβαρών εμβρύων.

Μεγάλης σημασίας είναι κατά τη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου η κάλυψη των αναγκών σε ασβέστιο, αρχίζει η ανάπτυξη των δοντιών και των οστών του μωρού. Ουσιαστικά από την αρχή της κύησης ο οργανισμός αυξάνει την απορρόφηση ασβεστίου, η οποία διπλασιάζεται στο 3ο τρίμηνο, και παράλληλα μειώνει την απέκκριση αυτού.

Οι ενεργειακές ανάγκες της εγκύου αυξάνονται κατά 300- 400 θερμίδες ανά ημέρα και εξαρτώνται από το βάρος πριν την εγκυμοσύνη, το ρυθμό αύξησης του σωματικού βάρους, την ηλικία και τη σωματική δραστηριότητα.

Κατά το τρίτο τρίμηνο, υπάρχει αύξηση και των ημερήσιων αναγκών σε βιταμίνη C, σε βαθμό που καλύπτεται εύκολα από τη διατροφή. Οι έγκυες που ενδεχομένως πρέπει να πάρουν συμπληρώματα βιταμίνης C είναι όσες κυοφορούν πολλαπλά έμβρυα και οι καπνίστριες.

Προς το τέλος της εγκυμοσύνης, είναι συχνή η εμφάνιση δυσκοιλιότητας, που οφείλεται κυρίως σε ορμονικές αλλαγές. Για την αντιμετώπισή της, συστήνεται η αύξηση τροφίμων πλούσιων σε φυτικές ίνες και η κατανάλωση τουλάχιστον 2,3 λίτρων υγρών καθημερινά, καθώς και η αύξηση της σωματικής δραστηριότητας.

Copyright © 2016 All rights reserved - Κατασκευή και Σχεδιασμός Ιστοσελίδας: Digital Tempo